Visar inlägg med etikett Lappteknik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lappteknik. Visa alla inlägg

23 juli 2010

Gamalt Lapptäcke färdig sytt


Detta täcke har inte blivit färdigt den sista kanten uppe och nere har inte blivit gjort förrän nu äntligen. Här ser ne resultatet vi har använt det men nu kan jag äntligen tvätta det.

11 juni 2010

Lapptäcke

Jag har sytt ett barntäcke till mitt bonus barnbarn Emanuel han fyller år nästa helg och ska då döpas också så det blir väl en fin present.


19 april 2010

Förberedelser nytt projekt


Funderar just nu på ett nytt täcke och påbörjat rutorna till det men ännu vet jag inte hur det ser ut när det är färdigt. Jag har bara en bild inne i mitt huvud hur det kommer att se ut och om det gör det sen ja det får tiden utvisa.
Tygerna har jag skickat efter från VilleKulla Quilt i Vimmerby.

Lapperigrejor till påsk

Tre löpare sydde jag till påsk en egen designad med tuppar
Gjorde även några grytlappar med tuppen på







Två mönster i Quiltmagasinet hittade jag en med rosa tulpaner som jag bytte till gula lite mer påsklikt tyckte jag



En duk med applikationer Ett nytt sätt för mej att både applisera och quilta. Även denna hittade jag i ett annat nummer av Quiltmagasinet. Tygerna har jag skickat efter från Lapp-Elisa Quilt.

27 februari 2010

Lapp bonad


Jag har sytt en bonad till Therese att hänga på väggen över deras säng. Jag är väldigt nöjd med mitt konstverk och jag hoppas att Therese blir det också
Nu är det bara hängarna kvar sen är det klar
Bonaden är gjord i Kubteknik den ser tredimitionelld ut för kuberna sticker ut lite ifrån bonaden.

04 januari 2010

Grytlappar o Grillvante



Jag gjorde några grytlappar o grillvantar och gav bort till julklapp även sockor och tvålar. Tomtarna som jag applicerade på grytlapparna och grillvantarna hittade jag på symässan i Kista när vi va där mina systrar o jag. Garnet till de här sockorna hittade jag i Finland när vi va på Spa resa mina systrar o jag.

Tallriksunderlägg


Nu har jag verkligen kommit igång med mitt lapperiande. Det här är tallriksunderlägg som jag har gjort. Önskade mej detta i julklapp men det va nog det enda jag inte fick på min önskelista ha ha.

25 november 2009

Helgkurs

Ägnade helgen åt Lappteknik väldigt trevligt att träffas och byta ideer med varandra och knyta nya kontakter med lika sinnade. Vi fick prova det vi ville och fick bra instruktion från en lärare som hade varit med länge i branchen. Vi delade mailinglista och skulle ta ny kontakt efter jul och jag hoppas verkligen att det blir av för det va en trevlig grupp. Vad jag sydde hm det får nog vänta till efter jul och när julklapparna är utdelade.

09 januari 2009

lapp-projekt


Efter så mycket stickande och läsande och titt på tv så är jag så sugen på ett nytt lapp-projekt.

Så jag skall sätta mej ner och fundera ut vad det kan tänkas bli. Jag har hittat så mycket nya ideer här ibland bloggarna, det är bara för mej att sammanställa rita och projektera och inhandal tyg.

På sidan av detta så fortsätter jag läsa och sticka och se på tv iallafall för det kan jag ju inte låta bli men jag kan ju inte göra allt på en gång så nu en tid framöver så blir det snigelfart.

Bara jag kan låta bli datorn för sätter jag mej där med nått spel eller annat ja då blir jag sittandes.

17 november 2008

Barntäcke till barnvagn



Nu börjar det bli lite ruggigt ute kylan tränger sej på och då tänkte jag att jag skulle sy ett täcke man kunde ha i barnvagnen.

Här är resultatet själv tycker jag att det blev fint.

15 november 2008

Överkast till spjälsäng


Ett överkast till spjälsängen
Första täcket jag har qviltat gjorde det på maskin och det gick jättebra mellanlägget får inte vara för tjockt för då blir det knöligt.
Har utgått ifrån rutor 9x9 med katter på och sedan byggt på täcket undan för undan. Bilden är inte rättvis täcket blev helt klart godkänt.