Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg

07 augusti 2010

Grekland semester


Har varit i underbara Grekland på semester. Lite varmt bara 40-42 grader det blev för det mesta bara sol o bad.

04 augusti 2009

Sista bilderna fjällsemestern


Lördag

Här ser ni Canasta mästaren. Innan vi åkte på semester så lärde vi oss ett nytt kortspel å jag slog Micke ha ha så jag blev veckans Canasta mästare. Denna dag bestod av städning och packning och slutspel i Canasta och Micke som inte kan sitta still tog en cykeltur även denna dag.

Söndag
Startade våran hemresa och på vägen sprang det renar i ottan det va veckans andra renar som vi såg annars var det räv, fåglar och en ekorre vi såg.


Semester del tre


Torsdag

Micke väckte mej med sång för idag va det min födelsedag och eftersom det blev vandring igår så tog vi veckans andra cykeltur och nu skulle vi cykla in till Funesdalen och Söromsjön. En sträcka på ca 45 km. Vi va även uppe på Mittåkläppen och drack kaffe och åt våfflor. På kvällen hade vi beställt middag på Wallesfjällhotell.


Fredag
Idag gick vandringsturen upp på Funäsdalsberget 8 km lång och krävande stod det i beskrivningen och det kan man nog säga att den va och väl uppe vid toppstugan blåste o små duggade och det gjorde ju inte humöret bättre. På hemvägen åkte vi en sväng till Flatruet och Mittådalen så denna dagen blev vi urblåsta kan man säga.








Semester andra delen

Onsdag

Dax för vandring igen idag hade vi valt en vandring på 18 km Ramundaberget via Össjöstugan. Vi hade rekat före vi skulle börja vid Walles fjällhotell turen skulle sluta vid samma plats och det gillar jag när man får gå runt. Vi fikade efter 2 timmar och då hade vi kommit fram till Össjöstugan och vi hade då gått ca 6 km.
Vi vandrade vidare och kom upp på Ramundberget vid skidliftarna och där visste vi inte vart vi skulle gå men som tur va så hade vi karta och man kunde se guldtursskyltarna på avlägset avstånd.

På vägen såg vi stora fält med hjortron men det va bara kart de hade sagt att det va dåligt med hjortron i år men vi som aldrig hade sett hjortron tyckte det va mycket. Nu hade vi bara hälften kvar inget skav o inga blåsor på fötterna. Vi tog en avstickare till Sörgruvorna och där tillagade vi dagens lunch.

Sedan kom vi tillbaka till Walles trötta o glada efter en lyckad vandringstur på fjället.

03 augusti 2009

Semester

Oj nu är jag inne på sista semesterveckan och det är dax att soppa upp, rätta till och hinna det jag har planerat innan jobbet börjar på måndag. Men först en tillbakablick.

I söndags kom Micke o jag hem ifrån en vandrings/cykel vecka i Funäsdalen många härliga upplevelser därifrån.


Söndag

Det tog en hel arbetsdag för oss att komma till stugan vi hade hyrt så det blev att installera oss och planera för morgondagen.






Måndag

Då tog vi en vandring till Kariknallen ca 13 km vi gick lite fel lite svårt att läsa beskrivningen va det också men vi kom fram till målet och hem också. Provade vårat nya gasolkök och det va imponerande att se hur fort vi kunde värma våran mat. Jag han nog inte räkna till 10 förän det va klart.



Tisdag
Ja då började dagen i regn och slutade i solsken. Eftersom det började så dåligt så tog vi en biltur till Norge och staden Röros som bara låg 7 mil från Funäsdalen så det blev en heldag shopping och lite annat. På hemvägen stannade vi till vid ett vattenfall som låg vid Fjällnäs och tog några bilder. Vi klev upp de 310 trappstegen och ner igen.