Visar inlägg med etikett Dagbok. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dagbok. Visa alla inlägg

26 oktober 2009

För några veckor sedan .....


Tog jag med mej mina systrar på symässa i Kista. Eftersom jag inte kunde gå på mässan i Borås så fick det bli den här istället. Mina systrar gillade mässan men en av dem blev besviken hon hade trott att det skulle finnas mer stramaljbroderier men icke sa nicke.
Vi köpte garn och nu har jag fått en massa ideer i huvet så jag vet inte hur jag ska göra med detta fynd. Men någon ordning ska det bli det får ligga i lådan och mogna till sej bara så får vi se sen. Mycket lapptäcks tyger fanns det hittade en sats till en löpare men tyckte att det va för dyrt sedan när jag hade ändrat mej ja då va det redan sålt. Men men sånt är livet köte några gulliga tryckta tomtar på tyg som skall bli nått juligt i allafall sen får drömmarna o tankarna med lapptäcksprojekt bli färdigt i huvet först då ska jag handla.

28 september 2009

Bokmässa


Micke o jag fick för oss att vi skulle åka på bokmässa så sagt o gjort tog vi bilen med matsäck och gav oss iväg. Kul va det vi hade inte läst något mässprogram utan vi gick där inne och såg vad som fanns. Mycket barnböcker och andra barnsaker fanns det en liten sen där det va uppträdande lite kul för de små.
Vi hittade 3 pocket för en hundring, 4 begagnade dvd för en hundring inbundna böcker för 25 kr/st. De delade ut semlor gratis, såg en massa författare och annat känt folk live.
Nästa år skall vi åka och vara i flera dagar det har vi redan bestämt.

23 juni 2009

Skolavslutningsdagen


Här är hon min Lisa trött och ont i fötterna men en underbar dag att sluta nian och helt klart ett minne för livet. Nu börjar nya äventyr och nya utmaningar.

Skolavslutning


Det va ju några veckor sedan det va skolavslutning den veckan hände det mycket. Först så blev Lisa avslängd från hästryggen så vi blev sittande på akuten en dag men hon blev riktigt genomgången ungäfär som på en mänsklig bilprovning. Som tur va hade hon inte fått några men av händelsen. Pojkvännen va förståss med han också trots att han inte behövdes besiktas.

20 mars 2009

Inget internet

Lite uppdatering för den som är intresserad. Vi har inte haft nått internet på jag vet inte hur länge så jag får väl blogga på jobbet. Undrar när de har tänkt o fixa till det ?????
Vi håller på att göra om hemma hos oss nu är det badrummen som överst på listan den här gången. Eftersom det är så viktigt med våtutrymmen så har vi slängt ut lite anbud på detta och vi håller just nu på med att titta ut kakel o klinker kommoder o speglar. En dröm för mej är att ha ett badkar med tassar.
På söndag bär det iväg spå SPA till Nådendal jag känner att jag behöver lite husmorssemester. Vi brukar fara iväg på SPA mina systrar o jag och nu är det dax igen. Vi brukar passa på att ge varandra det i present när vi fyller jämnt och i december så gav vi det till min syster som fyllde 55 ha ha det va väl jämt o bra. Nä det va väl vi som va sugna på att åka. Sist vi va iväg var vi i Tranås. Det ska bli så skönt så bussen går på söndag och vi kommer inte hem förrän på onsdag.

Håller just nu på att läsa denna bok.
Berlinerpopplarna

På släktgården Neshov utanför Trondheim samlas tre bröder vid sin mors dödsbädd. Där är äldste brodern Tor, som i alla år bott kvar och skött gården. Nu överraskar han familjen genom att presentera sin okända vuxna dotter Torunn. Där är den korrekte Margido, begravningsentreprenören, en korrekt och plikttrogen man som möter omvärlden med sträng självbehärskning. Och där är den yngste brodern Erlend, som stöttes bort från familjen på grund av sin homosexualitet. Numera lever han det goda livet i Köpenhamn, men under den lättsamma ytan bultar en smärtsam vrede mot familjen.Tjugo år har gått sedan bröderna sågs. Tjugo år sedan modern styrde deras liv med järnhand. Tiden är kommen för avslöjanden och kanske för försoning ?

Tar med den på bussen och korsord och stickningen så klart.

Idag är det fredag så det blir väl lite Lets Dance äta nått gott Biff strips o bea och ta ett glas rött.



12 december 2008

Lucia


Igår va jag ledig hela dagen för att vara med Rasmus o hans mamma. Vi satte upp julgardiner och åt lutfisk jättegott drack kaffe och åt pepparkakor.
Sedan va vi i Motala på återbesök med Rasmus och läkaren tyckte att allt va okej utom viktkurvan ända tills hon kom på att rasmus inte va 7 veckor utan bara 5 ja då va allt i sin ordning igen.
På kvällen va jag på genrep inför Lucia i Lisas skola åå jag blev så tagen känslomässigt fin musik o sång och så stämningsfullt. Lisa sa att de hade sjungit fel eller glömt texten men det hörde inte jag där jag satt o myste o ryste.

09 december 2008

Måndag 8/12



Måndag

Jobbade hela dagen sedan blev det dax för Lisa o mej att klippa håret. Hade beställt tid det va nog ett halvår sedan vi gjorde det sist. så för mej va det iallafall behövligt. Oj vad hon stylade till det blev ganska krullig så lisa kände inte igen mej. Hon sa "Varför har inte jag fått några lockar, det är ju jätte orättvist."

Sedan blev det Korp bowling för oss och vi vann 10 - 2 det va nog för vi hade klippt håret hahaha men det va jättegött för vi låg sist på jumboplatsen men det gör vi nog inte längre.

Mat: Fläskpannkaka det gick snabbt o smidigt, skötte sej själv i ugnen medans jag duchade. Lisa va så hungrig så hon kunde inte berga sej hon tog ut den i förtid den va inte riktigt färdig men men.

Tittade på sista delen av Livet i Fagervik medans jag stickade lite på min tröja. Den har legat länge och inte blivit monterad men nu är jag nästan färdig har bara lite detaljer att sticka som ficklock och krage. Nu är iallafall alla småstumpar fastsydda.

Innan jag somnade va jag tvungen att läsa i min bokcirkel bok läste 60 sidor så håller jag på så så är den utläst innan helgen och kan recensera den på söndag.