20 mars 2009

Inget internet

Lite uppdatering för den som är intresserad. Vi har inte haft nått internet på jag vet inte hur länge så jag får väl blogga på jobbet. Undrar när de har tänkt o fixa till det ?????
Vi håller på att göra om hemma hos oss nu är det badrummen som överst på listan den här gången. Eftersom det är så viktigt med våtutrymmen så har vi slängt ut lite anbud på detta och vi håller just nu på med att titta ut kakel o klinker kommoder o speglar. En dröm för mej är att ha ett badkar med tassar.
På söndag bär det iväg spå SPA till Nådendal jag känner att jag behöver lite husmorssemester. Vi brukar fara iväg på SPA mina systrar o jag och nu är det dax igen. Vi brukar passa på att ge varandra det i present när vi fyller jämnt och i december så gav vi det till min syster som fyllde 55 ha ha det va väl jämt o bra. Nä det va väl vi som va sugna på att åka. Sist vi va iväg var vi i Tranås. Det ska bli så skönt så bussen går på söndag och vi kommer inte hem förrän på onsdag.

Håller just nu på att läsa denna bok.
Berlinerpopplarna

På släktgården Neshov utanför Trondheim samlas tre bröder vid sin mors dödsbädd. Där är äldste brodern Tor, som i alla år bott kvar och skött gården. Nu överraskar han familjen genom att presentera sin okända vuxna dotter Torunn. Där är den korrekte Margido, begravningsentreprenören, en korrekt och plikttrogen man som möter omvärlden med sträng självbehärskning. Och där är den yngste brodern Erlend, som stöttes bort från familjen på grund av sin homosexualitet. Numera lever han det goda livet i Köpenhamn, men under den lättsamma ytan bultar en smärtsam vrede mot familjen.Tjugo år har gått sedan bröderna sågs. Tjugo år sedan modern styrde deras liv med järnhand. Tiden är kommen för avslöjanden och kanske för försoning ?

Tar med den på bussen och korsord och stickningen så klart.

Idag är det fredag så det blir väl lite Lets Dance äta nått gott Biff strips o bea och ta ett glas rött.



Inga kommentarer: