23 juli 2010

Mat

I går när jag va i affären och handlade så va jag så hungrig och jag visste inte vad vi skulle ha till middag. Handlade lite för vi ska ju ut med husvagnen idag och det mesta jag handlade va till helgen. Upptäckte till min fasa att jag inte hade handlat någon middagsmat men ett blomkålshuvud hade jag iallafall handlat. Så då fick man ta vad man haver i skåpen hemma.


Det blev Blomkålsgratäng med ostsås och räkor och till detta blev det gratinerad korv i ugn med paparika och lök. Till efterrätt äppelpaj med vaniljsås som vi avnjöt tillsammans med TV:n och Ernst ljuva stämma. Efter denna säsong så tänker jag anlägga en kryddträdgård i nått hörn i trädgården.

Enkelt och mycket gott !!

1 kommentar:

Thesa sa...

Ser riktigt gott ut mamma! det där måste jag testa, har aldrig haft i räkor i blomkålsgratängen det måste testas :)