19 augusti 2012

Semestern är slut och jag har ångest långt ner i tårna.

Nu är semestern slut det känns så tungt att få vänta 48 veckor till nästa långa ledighet men i år har vi verkligen haft semester. Vi har varit ute med husvagn o hundar i två veckor. Först åkte vi till Fjällbacka Camilla Läckbergs hemstad när vi gick där på gatorna så kände jag deckare vinden vina mellan husknutarna. Nu vet jag ju inte var Camilla bodde men vi va gick till Kungsklyftan och tog trappan upp på berget och såg den magnefika utsikten över kobbar o skär. Körde runt lite från Strömstad ner till Bovallastrand där vi köpte färska räkor och sprang förbi gröna skylten i Grebbestad och köpte lite vitt. Oj så go kvällsmat vi åt denna kväll.

Åkte vidare till Göteborg på blixtvisit när vi kom dit och hade ställs husvagnen på plats ja då öppnade sej himmelen och Gud han grät så det blev stora pölar på gatorna och översvämning i galleriorna. Åkte vidare ner till Varberg en mycket fin stad. Här är en bild på det gamla badhuset nere vid strandpromenaden vid fästningen. Va en tripp till Ullared där vi handlade lite smått o gott.

Sedan åkte vi vidare till Mora för Cykel Vasan en bild på husse innan han sticker iväg på de 9,5 mil långa cykelfärden. En mycket lyckad semester så jag ska nog inte klaga jag kan nog gå tillbaka till jobbet med gott samvete och tala om för mina arbetskamrater att jag har haft en bra semester.

Inga kommentarer: