11 januari 2013

Fredag igen  ja jag säer igen för jag tycker att veckorna går så himla fort. Veckan börjar ju med måndag men man hinner knappt vända sej om förrän det är fredag igen. Mycket reklam om Fredag föresten fredagsmys kyckling eller tacos.Man hinner knappt varva ner så är det måndag igen. Jag röstar för 4 dagars vecka Jobba fyra dagar ledig 3. Tycker också att 2 dagar är för lite och att man behöver vara ledig en vardag för att uträtta all ärenden man behöver.

Jag har pimpat Desperate Housewives hela julhelgen och håller på fortfarande är inne på session Six och jag vet när jag kommer in på sista CD ja då beställer jag en ny. Fast jag har flera serier som ligger o väntar TrueBlood och Medium så jag har att göra ett tag till. Har man bara börjat så är detta ett gift man kan aldrig sluta.

Härom dagen va jag på biblioteket och skulle lämna igen några av Pappas CD böcker men uj vad snopen jag blev kliver fram till informationsdisken och blir hänvisad till återlämnings datorn. Alltså ibland är det skrämmande kan tänka mej äldre som ingen vana har av datorer allvarligt talat så tror jag inte de sätter sin fot på biblioteket och lånar böcker mer. JAG tyckte att detta va krångligt. Skulle söka efter några böcker och det va som att sitta hemma framför datorn och LETA sej fram. Förr kunde man ta en dator och söka på en boktitel eller författare och man fick reda på Var boken stod någonstans men här ja då skulle man först gå ut på nätet och söka på Gotabibliotekets för att hitta rätt sida för att sedan söka i biblioteket där man stod om boken fanns inne annars kunde man boka den från ett annat bibliotek. O jag som bara ville se var boken fanns  och i vilken hylla den stod. Nu känner jag mej gammal som inte hänger med i utvecklingen. Jag som GILLAR datorer.

Just nu läser jag Debbie Mcombers roman Seaside Avenue.

Inga kommentarer: