21 december 2008

Dan före dan före dan före dopparedan

Storstädat hela huset och Julgranen är klädd. Paketen är inslagna och Jansson, köttbullar, revbenspjäll och sill gjorde jag igår. Den andra maten som bara skall skivas och sättas upp på matbordet står i kassar på altan. Det är bara julmust och öl som skall inhandlas.

Nu är det bara tomten och gästerna vi väntar på blir ca 19 stycken som skall umgås under vårat tak julafton. Prat o skratt och trevligt sällskap skall det bli.

Jag längtar trotts att jag är trött och har ont i benen och har gjort det mesta själv.

Nästa år har jag bestämt att det blir nerdragning på julklappsinköpen 1 julklapp var får det bli inget mer. Det börjar bli dyrt man får ju inget för pengarna numera och inte vet man vad man ska köpa man bara handlar för köpandets skull och det är ju inte bra det är ju roligare att handla när man hittar nått som passar.

1 kommentar:

Anonym sa...

oh vad jag längtar till jul och få äta julmaten :D

Granen ser jättefin ut, och va paket det ligger under den..
Har du handlat slut på alla pengar nu?