21 december 2008

Nu måste jag läsa nått roligt

Har nu läst tre böcker på raken som har varit sorgliga eller som inte har gett mej någon större lust jag har blivit deprimerad av att läsa den. Ingen som har någon rolig bok med lite julinspiration kanske ???

Livet på ett kylskåp

Gripande om en ensamstående mor och hennes tonårsdotter
Claire är 15 år och uppslukad av alla möjliga tonårsbestyr: killar, skolan, kompisar, identitetssökande. Hennes mamma är ensamstående och har ett pressat tidsschema med jobb och tusen andra sysslor. De bor under samma tak men hinner sällan ses, än mindre prata med varandra. Oftast kommunicerar de med korta meddelanden på kylskåpsdörren.Men när deras liv plötsligt hotas av en allvarlig kris blir det början till en förändring.

Denna bok som jag fick i julklappsbyte va otroligt bra och lättläst men väldigt ledsam. Själv har jag en tonåring och vet med mej att man har inte så mycket tid över för henne fast hon kräver så otroligt mycket. Man får hålla i tömmarna hårt ibland och inte ge med sej för mycket för att det är enklast så. Jag tycker om henne så otroligt mycket och jag tror att hon gillar mej också. Så om vi skulle drabbas av detta som denna bok handlar om så skulle det vara mycket tragiskt.

Nej nu skall jag leta i min bokhylla efter en rolig bok med ett gott slut.

Inga kommentarer: