19 januari 2009

Helgsysselsättning

Jaha så är det måndag igen ......

Helgerna går fort men det gör veckorna också det är ju bara måndagar o fredagar. Vad har jag gjort då.

Slutatde sent i fredags så det va bara hem och sätta på ugnen för att göra biff med pommes "bea" recept i husmorsornas ultimata kalender.

Sen blev det soffan stickningen (Mössan blev färdig) och "På spåret" efter det va jag tvungen att gleppa över till 4:an och Lets Dance och se vem som åkte ut. Till min förvåning blev det Linda och hennes parter som åkte. jag hade tippat på Carl Jan tycker inte om honom han är äcklig. Sen tittade vi på någon film som jag inte kommer ihåg namnet på tittade inte så mycket för jag la upp maskor till ärmarna till min rundsticketröja och sen blev det sängen.

Lördag sov jag till 10.00 upp och löste melodikrysset och åt frukost och läste corren. Bowlingmatch som vi förlorade så det blev inget firande där ha ha. Väl hemma gjorde jag skink o ostpaj och fruktsallad. Soffan TV och stickning blev det sen. Fastnade vid datorn och ett spel gick o lade mej 01.30 då sov gubben och katten redan.


Camillas Söndagsgryta

Klar på 20 min

800 g Grytbitar stekes och kryddas med salt o peppar
2 lökar brynes
1 påse frysta grönsaker blandas i grytan
6 potatisar blanda i grytan
2 Buljongtärningar
1 msk Kalvfond
0.5 dl vatten
2,5 dl matlagningsgrädde hälles i när grytan har puttrat i 20 min.


Har även läst ut boken Snabba cash.
Jag har väntat på denna bok och den kom förra veckan. Det är inte någon bok som jag hade tänkt läsa om vi inte hade valt den i bokcirkeln. Jag kan inte hålla med alla positiva recensioner. Dels va språket lite främmande för mej .Knark och maffia historioer tilltalar inte mej. Jag tycker också att det är eländigt att göra snabba pengar på folks laster.Laster som absolut inte är bra för varken kroppen eller plånboken nä jag gillar inte sånt, Det skapar ju bara våld peningsug och man kan bara hamna på botten om man fortsätter och har svårt att ta sej ur eländet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad gott det lät =)

Camilla sa...

Ja det va det och enkelt också sköter sej själv i grytan