26 januari 2009

Helgsysselsättning

Helgen började med fredagskväll framför tv:n "På spåret" och stickning och sedan slutet på Let´s Dance.
Skulle gått upp tidigt för att hinna massor innan jag skulle åka o bowla men jag försov mej. Mannen hade varit "snäll" och varit så tyst för han ville väl att jag skulle sova ut och inte bli väckt för då vet han att jag blir sur o tvär. Vaknade när Melodikrysset hade börjat och jag for upp och slängde mej in i detta radioprogram och hann precis till själva krysset skulle börja. Lagade sedan Kålpudding och gjorde färdigt såsen innan jag åkte.

Bowlingen gick skitbra för min del hamnade på 644 på fyra serier och slog min första 200 serie för säsongen. Inte illa för att vara jag. Trots min fina insatts så förlorade vi matchen.
Åt Kålpuddning när jag kom hem receptet hade jag tagit ur Husmorsornas ultimata kalender Väligt goda recept faktiskt. Sen blev det lite spel på datorn innan TV:n började


Vi såg en film med Jody Foster "The stranger inside" den kan jag verkligen rekomendera för den va bra.

Söndag ja då kunde jag sova ut satte mej framför TV:n och såg en film till bäst att passa på när tv:n är ledig och när inte mannen håller i tv dosan.


Filmen hette "Den nya människan" har bara sett halva förut och nu fick jag se den i dess helhet. Började med middagen efter det och idag blev det ännu ett recept ur den ultimata kalendern. Mormor Marys kycklinggryta jättegod den också grytan skulle göras i ugnen med lök o hela tomater på burk + vitlök örtkryddor vin och prssade citroner. efter den goda maten sov jag faktiskt en liten stund. Avslutade faktiskt kvällen med att se ytterliggare en film "Swordfisch" den har jag sett förut så jag kunde ägna mej åt stickningen och nu har jag kommit upp till halsen så denna vecka blir den färdig jippiiiii.


Törs jag nämna att jag hunnit se filmen SAW V också och läst ett bra sycke i min bok "En shopaholic säger ja"

1 kommentar:

fale artut sa...

Tack för lyckönskning