02 februari 2009

Helgfritt

Denna helg skulle bli lugn o skön och så blev det också. Både mannen o Lisa skulle inte vara hemma så jag kunde själv få ta hand om fjärrkontroll o bestämma vilken mat jag skulle äta och när jag skulle äta den utan att någon la sej i. Lördagen gick upp tidigt för det va både bowlingmatch i Örebro och Finspång. Det blev lite stressigt att hinna med så mat blev vi utan. Ingen seger heller för den delen men jag va nöjd med 5 serier av 8 så för min del blev det godkännt. När jag kom hem va jag jättehungrig satte på ugnen direkt sen blev det duschen. Biff o bea med strips blev det och ett glas rött. Smakade gudomligt. Körslaget tittade jag på Team Hanna vann och jag tyckte det va rättvist hon och hennes kör va bäst. Sen blev det att glo på någon film orkade inte mer när klockan va 23.30 ja då va det skönt att få krypa ner mellan lakanen o sova. Vaknade till mitt i natten ja då låg katten på kudden brevid o snarkade vände mej om och somnade igen.


Söndagen började bra vaknade och hade verkligen sovit ut åt frukost framför tv:n stickade lite. Va ute och gick en sväng medans sockerkakan och tvättmaskinen blev klara. Dennis kom på besök han kände väl lukten av sjömansbiffen som stod på spisen så han fick en tallrik och som efterrätt drack vi kaffe o sockerkaka. Stjussade hem honom och åkte till ICA och handlade. Såg en film Dr Jekyl och Mr Hyde har sett den förut och tycker att han är en manipulerande människa.
Har även läst lite i min bok "En shopaholic säger ja" men har några sidor till att läsa. Jag har även några varv kvar på min stickning. men snart kommer det bild på tröjan.

Inga kommentarer: